Az előírt kötelező kerékpártartozékok:
Kerékpártípusok: Az alapvető kategóriák, ami a legtöbb átlagos felhasználót érint: Mountain bike, City bike, Fitness, Trekking, Országúti.
Moutain bike
Talán a legelterjedtebb típus, mely elsősorban terepre lett kitalálva, de manapság olyan széles a gumi és- alkatrész választék, hogy aszfalton is kényelmesen használható. A kerék mérete 26″, a váz anyaga alumínium (kivéve a versenyzői célra szánt daraboknál). Ma már gyakorlatilag nem árulnak MTB-t teleszkóp nélkül. Nem árt tudni azonban, hogy a legolcsóbb típusoknál a teleszkóp inkább csak plusz teher a bringán, mint hasznos alkatrész. A drágább típusokat tárcsafékkel szerelik, melyből létezik bowdenes és hidraulikus. A tárcsafék valamivel komolyabb fékhatást eredményez, mint a V-fék, de igazi előnye, hogy kevésbé érzékeny az időjárásra, mint az abroncsfékek. Ez különösen igaz a hidraulikus változatra, ahol a fékfolyadék egy zárt csőben nyomódik össze, ezáltal nem tud elkoszolódni, eltömődni. Itt az egyetlen karbantartási művelet a fékrendszer légtelenítése, melyet időről időre el kell végezni.
City Bike
Mint a neve is mutatja, városi felhasználásra szánt jószágokról van szó. A felszereltsége gyárilag tartalmaz sárvédőt, csomagtartót, lámpákat, láncvédőt, kitámasztót, csengőt. 28″ méretű kerékkel szerelik és általában egysebességesek, vagy agyváltósok. A váz kialakítása az egyenesebb testtartást teszi lehetővé, hátfájósoknak ideális :) A nyereg sem az a kimondott sportos fajta, inkább nagy és párnázott. Kényelmes, lassú haladásra, bevásárlásra tökéletes választás, azzal azonban számoljunk, hogy a rengeteg kiegészítő miatt a súlya nem éppen baráti.
Fitness
Az országúti és trekking gépek közé szokták elhelyezni. Nagyon leegyszerűsítve egyenes kormányos országútiról van szó. Általában azok választják akik szeretnek száguldani, de kényelmetlennek tartják a kos kormányt.
Trekking / Cross
Leginkább nagy kerekű MTB-nek mondanám, 28″ kerékmérete tempósabb haladást tesz lehetővé, mint a MTB. Általában sárvédő és csomagtartó nélküli, sportosabb kivitel.
Országúti
Régen egyszerűen csak versenykerékpárnak hívták :) Minden a sebességre és merevségre van kihegyezve. Kőkeményre fújható virsligumik, hártyavékony váz, kos kormány, elöl hatalmas lánctányér. Városi közlekedésre nem igazán alkalmas, szokták mondani, én két évig simán elvoltam vele Budapest utcáin :) Országúti kerékpárral sima úton kényelmesen tartható a 30km/h sebesség hosszabb távon.