A kiválasztott kerékpárt lehetőség van lefoglalni:
10% foglaló , 1 hét
20% foglaló , 2 hét
30% foglaló , 3 hét
Foglalót nem áll módunkban vissza adni,de a boltban le lehet vásárolni,a foglaló értékének ideje alatt.
Az előírt kötelező kerékpártartozékok:
Fehér színű első lámpa
Piros színű hátsó lámpa
Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)
Két, egymástól független fék
Csengő
Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken
Fényvisszaverő ruházat (csak lakott területen kívül, ha éjszaka van vagy rosszak látási viszonyok)
Ha a kerékpáros sisakot visel és utast nem szállít, lakott területen kívül max. 50 km/h sebességgel haladhat (ugyanitt sisak nélkül csak 40 km/h a megengedett maximális sebesség.)
Kerékpártípusok: Az alapvető kategóriák, ami a legtöbb átlagos felhasználót érint: Mountain bike, City bike, Fitness, Trekking, Országúti.
Moutain bike
Talán a legelterjedtebb típus, mely elsősorban terepre lett kitalálva, de manapság olyan széles a gumi és- alkatrész választék, hogy aszfalton is kényelmesen használható. A kerék mérete 26″, a váz anyaga alumínium (kivéve a versenyzői célra szánt daraboknál). Ma már gyakorlatilag nem árulnak MTB-t teleszkóp nélkül. Nem árt tudni azonban, hogy a legolcsóbb típusoknál a teleszkóp inkább csak plusz teher a bringán, mint hasznos alkatrész. A drágább típusokat tárcsafékkel szerelik, melyből létezik bowdenes és hidraulikus. A tárcsafék valamivel komolyabb fékhatást eredményez, mint a V-fék, de igazi előnye, hogy kevésbé érzékeny az időjárásra, mint az abroncsfékek. Ez különösen igaz a hidraulikus változatra, ahol a fékfolyadék egy zárt csőben nyomódik össze, ezáltal nem tud elkoszolódni, eltömődni. Itt az egyetlen karbantartási művelet a fékrendszer légtelenítése, melyet időről időre el kell végezni.
City Bike
Mint a neve is mutatja, városi felhasználásra szánt jószágokról van szó. A felszereltsége gyárilag tartalmaz sárvédőt, csomagtartót, lámpákat, láncvédőt, kitámasztót, csengőt. 28″ méretű kerékkel szerelik és általában egysebességesek, vagy agyváltósok. A váz kialakítása az egyenesebb testtartást teszi lehetővé, hátfájósoknak ideális :) A nyereg sem az a kimondott sportos fajta, inkább nagy és párnázott. Kényelmes, lassú haladásra, bevásárlásra tökéletes választás, azzal azonban számoljunk, hogy a rengeteg kiegészítő miatt a súlya nem éppen baráti.
Fitness
Az országúti és trekking gépek közé szokták elhelyezni. Nagyon leegyszerűsítve egyenes kormányos országútiról van szó. Általában azok választják akik szeretnek száguldani, de kényelmetlennek tartják a kos kormányt.
Trekking / Cross
Leginkább nagy kerekű MTB-nek mondanám, 28″ kerékmérete tempósabb haladást tesz lehetővé, mint a MTB. Általában sárvédő és csomagtartó nélküli, sportosabb kivitel.
Országúti
Régen egyszerűen csak versenykerékpárnak hívták :) Minden a sebességre és merevségre van kihegyezve. Kőkeményre fújható virsligumik, hártyavékony váz, kos kormány, elöl hatalmas lánctányér. Városi közlekedésre nem igazán alkalmas, szokták mondani, én két évig simán elvoltam vele Budapest utcáin :) Országúti kerékpárral sima úton kényelmesen tartható a 30km/h sebesség hosszabb távon.